Uitdaging
Schiphol wordt voortdurend uitgedaagd om het luchtverkeer zo efficiënt en klimaatneutraal mogelijk te regelen, de klantervaring te verbeteren en de on-time performance voor de airlines te verhogen. Daarnaast faciliteert Schiphol een sterk concurrerende markt die vraagt om zo laag mogelijke kosten. Een flexibel en schaalbaar IT-landschap is cruciaal bij het realiseren van deze doelstellingen. Schiphol moet voortdurend blijven innoveren en gebruik maken van de nieuwste technologieën om Europe’s preferred airport te worden. Dit alles dient bereikt te worden in een 24*7 omgeving die altijd grote politieke en maatschappelijke aandacht heeft.
Aanpak
IT-projecten bij Schiphol zijn groot en complex door de grote belangen en de samenhang van alle systemen binnen Schiphol. Dit laatste zorgt voor een interessant stakeholdersveld binnen de projecten. Numa helpt Schiphol binnen diverse operationele werkvelden met het versnellen van deze projecten en het waarmaken van de ambitie van Schiphol. De kracht van onze Numisten is om deze projecten met een agile mindset te prioriteren naar toegevoegde waarde voor de eindklant. Dit doen we door het project op te breken in kleine producten en om te zorgen dat er voortdurend (kleine) successen kunnen worden geboekt. Met als resultaat dat er producten worden opgeleverd die direct waarde toevoegen voor de luchthaven. Dit helpt Schiphol wendbaarder te worden in een snel veranderende omgeving die steeds hogere eisen stelt.